Σχεδίαση και τάσεις

Σχεδίαση και τάσεις

Ρίχνουμε φως στην υπόθεση... φως!

Ο σχεδιαστής της Electrolux Martin Svalander σάς παίρνει μαζί του σε ένα πραγματικά διαφωτιστικό ταξίδι. Μάθετε πώς οι προσωπικές του εμπνεύσεις και οι επαγγελματικοί μέθοδοί του διαμορφώνουν την προσέγγισή του σε ένα σημαντικό, αλλά συχνά υποτιμημένο, στοιχείο της σχεδίασης: το φως.

Ο Martin είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένος με τη βαρύνουσα σημασία του φωτός. Με καταγωγή από τη Σουηδία, ο Martin βλέπει το φως ως προνόμιο που δεν υπάρχει σε αφθονία κατά τη διάρκεια των μεγάλων και σκοτεινών χειμερινών περιόδων.

Ο Martin φέρνει αυτό το προσωπικό βίωμα για το φως, καθώς και τις διάφορες συναισθηματικές προεκτάσεις του, όταν ενσωματώνει αυτό το στοιχείο στα προϊόντα της Electrolux. Οι τέσσερις βασικές διαστάσεις του φωτός για αυτόν είναι οι εξής: τοποθέτηση, ένταση, κατανομή και θερμότητα.

"Η επιτυχημένη σχεδίαση δεν είναι προϊόν τύχης", αναφέρει ο σχεδιαστής της Electrolux Martin Svalander. "Γνωρίζουμε ότι το φως ασκεί μεγάλο αντίκτυπο στους ανθρώπους που χρησιμοποιούν τα προϊόντα μας".

Όταν επιχειρείται η εξισορρόπηση αυτών των διαστάσεων και η εναρμόνισή τους με τα υπόλοιπα στοιχεία του Design DNA, το βάρος πέφτει στη χρήση φωτός για την τόνωση της ατμόσφαιρας και τη δημιουργία μιας ουσιαστικής αισθητηριακής εμπειρίας.

Για την Electrolux, η ενσωμάτωση του στοιχείου του φωτός πρέπει να έχει πάντα ως στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη, σε συναισθηματικό και λειτουργικό επίπεδο.

"Η επιτυχημένη σχεδίαση δεν είναι προϊόν τύχης", αναφέρει ο σχεδιαστής της Electrolux Martin Svalander. "Γνωρίζουμε ότι το φως ασκεί μεγάλο αντίκτυπο στους ανθρώπους που χρησιμοποιούν τα προϊόντα μας".

Κατά τη σχεδίαση του φωτός, η κατανόηση του χρήστη παίζει καθοριστικό ρόλο. Αυτό σημαίνει ότι μόνο ένας τρόπος υπάρχει για να διασφαλιστεί ότι τα σχέδια επιτυγχάνουν τον επιδιωκόμενο σκοπό τους: δημιουργία πρωτοτύπων, δοκιμή και πάλι δοκιμή. Στην Electrolux, δημιουργούνται πρωτότυπα για τις σχεδιαστές ιδέες, τα οποία υποβάλλονται σε δοκιμές σε φυσικό και ψηφιακό επίπεδο, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι εξυπηρετούνται η αισθητική, η χρησιμότητα και η εμπειρία των χρηστών.

Ο Martin πιστεύει ότι η σχεδίαση του φωτισμού με γνώμονα την ενσυναίσθηση (και με υποβολή σε πολλαπλούς ελέγχους) μπορεί να οδηγήσει σε βελτιωμένες εμπειρίες, ακόμα και να οδηγήσει τον χρήστη προς την υιοθέτηση πιο βιώσιμων συμπεριφορών. Για παράδειγμα, ο φωτισμός μπορεί να λύσει προβληματικά σημεία που έχουν να κάνουν με την ορατότητα στο εσωτερικό ενός ψυγείου. Αυτό συμβάλλει στη μείωση της σπατάλης τροφίμων, αφού φαίνονται καθαρά τα υλικά που είναι διαθέσιμα και πρέπει να καταναλωθούν.

Η βαθιά προσοχή στις πολυαισθητηριακές εκφάνσεις του φωτός, είτε ως κομμάτι μιας συσκευής είτε στο ευρύτερο πλαίσιο του χώρου της κουζίνας, μπορεί να βελτιώσει τη λειτουργικότητα, προσφέροντας παράλληλα μια εξαιρετικά διαισθητική εμπειρία χρήστη.

Paying deep attention to the multisensorial aspects of light – whether it's part of the appliance itself or in its wider context of the kitchen – can help drive functionality while delivering a wonderfully emotive user experience.

Διαβάστε περισσότερα

Σχετικά άρθρα

  • Electrolux Design DNA - Χρώμα
    Electrolux Design DNA - Χρώμα

    Περιβαλλόμαστε διαρκώς από χρώματα, είτε πρόκειται για τα χρώματα του φυσικού κόσμου, είτε για χρώματα από ανθρώπινα δημιουργήματα, είτε για τα χρώματα του ψηφιακού κόσμου, όπως ισχύει ολοένα και περισσότερο κατά την τελευταία δεκαετία.

    Για τη σχεδιάστρια της Electrolux Sara Hallin Sandström, αυτό μεταφράζεται ως μια ευκαιρία. Πιστεύει ότι το χρώμα παίζει καθοριστικό ρόλο στον επαναπροσδιορισμό των καταναλωτικών αντιλήψεων ως προς τα προϊόντα μας, για την προσθήκη αισθητικής και λειτουργικής αξίας στο οικιακό περιβάλλον.

    Το χρώμα συνδέεται στενά με τα άλλα στοιχεία, όπως τις γραμμές και τα υλικά. Το χρώμα μπορεί να αναδείξει τις γραμμές και να μεγιστοποιήσει την έκφανση των υλικών. Επίσης, το χρώμα αλληλεπιδρά με άλλους παράγοντες, όπως το φως και τον χώρο, αλλά και τα αντικείμενα που βρίσκονται γύρω του. Συνεπώς, η σωστή επιλογή χρωμάτων ενισχύει τη θετική αποδοχή ενός προϊόντος.

  •  Electrolux Design DNA - Υφή
    Electrolux Design DNA - Υφή

    Η διαμόρφωση της σωστής υφής για ένα προϊόν δεν έχει να κάνει μόνο με την επιλογή της κατάλληλης εμφάνισης και αίσθησης. Έχει να κάνει με τη διαμόρφωση μιας συσκευής που θα μπορεί να υπάρχει ως ένα διαχρονικό σχεδιαστικό κομμάτι που μιλά στο άγγιγμα του χρήστη.

     
  • Electrolux Design DNA - Υλικό
    Electrolux Design DNA - Υλικό

    Τα πάντα γύρω μας είναι κατασκευασμένα από κάποιο υλικό και τα υλικά μαρτυρούν πολλά περισσότερα από το ίδιο το αντικείμενο: μας δείχνουν την πρόθεση του εκάστοτε κατασκευαστή.

     

Έτοιμοι να ξεκινήσετε με το επόμενο έργο σας;

Η ομάδα των ειδικών μας είναι εδώ για να σας βοηθήσει να μεταμορφώσετε το όραμά σας σε κάτι πραγματικά αξιόλογο.