Σχεδίαση και τάσεις

Σχεδίαση και τάσεις

Electrolux Design DNA - Άρωμα

"Το άρωμα είναι σημαντικό για ολόκληρη την προϊοντική εμπειρία, καθώς οι αισθήσεις μας συνδέονται μεταξύ τους", αναφέρει η σχεδιάστρια της Electrolux Serena Wu. Ακολουθήστε τη σε ένα μαγικό ταξίδι στον κόσμο των αρωμάτων και ανακαλύψτε πώς η Electrolux μπορεί να αλληλεπιδρά με τις μυρωδιές για να ανεβάζει σε νέα επίπεδα την εμπειρία των χρηστών.

Τις επόμενες εβδομάδες, η Serena θα είναι οδηγός στον ταξίδι μας στον κόσμο των αρωμάτων και στο πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως σχεδιαστικό εργαλείο για να ενισχύσουν την αίσθηση της ποιότητας, της φρεσκάδας της ανθεκτικότητας και πολλών άλλων, στο πλαίσιο της πολυαισθητηριακής εμπειρίας των προϊόντων που σχεδιάζουμε.

Το άρωμα είναι ένα σχεδιαστικό στοιχείο που δεν προστίθεται με κάποιον τρόπο στις οικιακές συσκευές. Θα λέγαμε ότι είναι ένα στοιχείο που χτίζεται σταδιακά με τη χρήση των προϊόντων μας. Για να αξιοποιηθεί η δυναμική αυτού του στοιχείου, απαιτείται έρευνα, μηχανικός σχεδιασμός και εκτενείς δοκιμές.

"Το άρωμα είναι σημαντικό για ολόκληρη την προϊοντική εμπειρία, καθώς οι αισθήσεις μας συνδέονται μεταξύ τους"

— SERENA WU, DESIGNER ΤΗΣ ELECTROLUX

Σύμφωνα με μελέτες, το 75% των συναισθημάτων που βιώνουμε σε καθημερινή βάση δεν προκαλείται από οπτικά ή ακουστικά ερεθίσματα, αλλά από πράγματα που οσφριζόμαστε. "Αν χρησιμοποιήσουμε αρώματα στην προϊοντική εμπειρία, θα προκληθούν συναισθήματα και θα δημιουργηθούν θετικές συνάψεις στους καταναλωτές", αναφέρει η σχεδιάστρια της Electrolux Serena Wu.

Η οσφρητική παλέτα κάθε ανθρώπου είναι μοναδική, ενώ επίσης είναι κάτι αυστηρά προσωπικό και βασίζεται σε πολιτισμικές προσλαμβάνουσες. Παρά ταύτα, η πρόκληση για τη σχεδιάστρια της Electrolux Serena Wu είναι να διαμορφώσει τις εμπειρίες κατανοώντας τις ιδιότητες που συνδέουν οι άνθρωποι με διαφορετικές μυρωδιές. "Πρέπει να κάνεις εξαντλητική έρευνα", λέει. "Είναι κάτι φοβερά υποκειμενικό. Ποια είναι η μυρωδιά της ποιότητας; Ή της ανθεκτικότητας, της φρεσκάδας, της υγιεινής;"

Διαβάστε περισσότερα

Είναι εντελώς υποκειμενικό

Το πρόβλημα είναι ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικά υποκειμενικό ζήτημα: ο κάθε άνθρωπος αντιλαμβάνεται διαφορετικά χαρακτηριστικά από ορισμένες μυρωδιές, όπως επίπεδο έντασης, οσμή ή προτίμηση. Αυτά με τη σειρά τους επηρεάζουν την αντίληψη ως προς την ποιότητα του προϊόντος. Για παράδειγμα, η αντίληψη ως προς την ανθεκτικότητα, την αξιοπιστία και την καθαριότητα μπορεί να ενισχυθεί ή να μειωθεί με την παρουσία συγκεκριμένων μυρωδιών.

Για την Electrolux, αυτή είναι μια πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπίσει με επιτυχία. Θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε τα αρώματα για να πούμε μια ιστορία ή για να δημιουργήσουμε μια σύναψη. Αυτό μπορεί να ενισχύσει την εμπειρία των προϊόντων μας μέσα από την αρμονική συνεργασία με τα άλλα σχεδιαστικά στοιχεία, ενώ μπορεί να κάνει τη χρήση των προϊόντων ακόμα πιο απολαυστική.

Μια επαγγελματική ομάδα

Για να επιτύχουν το καλύτερο αποτέλεσμα, οι σχεδιαστές μας συνεργάζονται με επαγγελματίες για την ανάλυση των αρωμάτων σε όλα τα επιμέρους χημικά στοιχεία τους, για όλη τη σειρά προϊόντων. Όταν έχουν εξισορροπηθεί όλα τα στοιχεία, χωρίς να υπερισχύει έντονα κάποιο από αυτά, η ομάδα μπορεί να αποτυπώσει με πιο αποτελεσματικό τρόπο τον τρόπο απόδοσης ενός αρώματος, όπως εξαλείφοντας τις ανεπιθύμητες οσμές ή δημιουργώντας μια θετική σύναψη για τη συγκεκριμένη εμπειρία.

Σκεφτείτε απλώς ένα ψυγείο που ανοίγει και έχει μια φρέσκια και όμορφη αίσθηση ή ένα πλυντήριο πιάτων που ανοίγει αφού έχει ολοκληρωθεί ο κύκλος πλύσης και ο χρήστης απολαμβάνει μια ευωδιά καθαριότητας και υγιεινής. Θέλουμε να ενισχύσουμε τις καθημερινές εμπειρίες που έχουν οι καταναλωτές όταν χρησιμοποιούν τα προϊόντα μας.

"Η όσφρηση είναι πολύ δυνατή αίσθηση", αναφέρει η Serena. "Μπορούμε να συνδεθούμε με τους καταναλωτές μας σε ανθρώπινο επίπεδο."


“Scent is such a powerful sense,” says Serena. “We are able to connect with our consumers on a human level.”

Σχετικά άρθρα

  • Electrolux Design DNA - Γραμμές

    Από ιδιαίτερης τεχνοτροπίας σχήματα μέχρι τις καθαρές γραμμές και σιλουέτες, η λειτουργία των γραμμών από σχεδιαστικής άποψης είναι η διαμόρφωση αρμονικών σχέσεων μεταξύ των αντικειμένων, των χρηστών και του περιβάλλοντός τους.

  • Electrolux Design DNA - Κίνηση

    Το άνοιγμα μιας πόρτας. Το τράβηγμα ενός συρταριού. Το πάτημα ενός κουμπιού. Αλληλεπιδρούμε καθημερινά με αντικείμενα μέσα από τις κινήσεις μας. Όταν χρησιμοποιούνται ψηφιακές οθόνες, οι κινήσεις αυτές έχουν να κάνουν με σκρολάρισμα, σύρσιμο και μεταβάσεις. Αυτές οι κινήσεις δίνουν ζωή στα προϊόντα!

  • Electrolux Design DNA - Φως

    Ο σχεδιαστής της Electrolux Martin Svalander σάς παίρνει μαζί του σε ένα πραγματικά διαφωτιστικό ταξίδι. Μάθετε πώς οι προσωπικές του εμπνεύσεις και οι επαγγελματικοί μέθοδοί του διαμορφώνουν την προσέγγισή του σε ένα σημαντικό, αλλά συχνά υποτιμημένο, στοιχείο της σχεδίασης: το φως.

Έτοιμοι να ξεκινήσετε με το επόμενο έργο σας;

Η ομάδα των ειδικών μας είναι εδώ για να σας βοηθήσει να μεταμορφώσετε το όραμά σας σε κάτι πραγματικά αξιόλογο.