.

Το πρόγραμμα Better Living

Το πρόγραμμα Better Living είναι ένα 11ετές πρόγραμμα δράσης από την Electrolux που στοχεύει στη διαμόρφωση μιας καλύτερης και πιο βιώσιμης ζωής σε όλο τον κόσμο. Εστιάζει σε μια εξελισσόμενη λίστα με 100 τολμηρές δράσεις τις οποίες δεσμευόμαστε να αναλάβουμε μέχρι το 2030. Αυτές οι δράσεις αντιπροσωπεύουν τη δέσμευσή μας ως προς τους 4 σαφείς στόχους που έχουμε θέσεις στις κατηγορίες: Καλύτερη Διατροφή, Καλύτερη Φροντίδα για τα Ρούχα, Καλύτερο Οικιακό Περιβάλλον και Καλύτερη Εταιρεία.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ

 

100 δράσεις

Ο πυρήνας του προγράμματος Better Living είναι μια σειρά δράσεων που έχουμε δεσμευτεί να υλοποιήσουμε σε διάστημα 11 ετών. Αυτή η λίστα θα μεγαλώνει με την πάροδο του χρόνου: μέχρι το 2030, θα περιλαμβάνει 100 δράσεις, καθεμία με σκοπό να πλησιάσουμε όλο και περισσότερο στην επίτευξη των 4 βασικών στόχων μας.

Στις δράσεις συγκαταλέγονται συνεργασίες με εταίρους, ειδικούς του κλάδου, σεβαστά επιδραστικά πρόσωπα, ακόμα και άλλες επωνυμίες, από όλο τον κόσμο. Επειδή οι ριζικές αλλαγές μπορούν να επιτευχθούν μόνο αν στρέψουμε το βλέμμα έξω και πέρα από τους εαυτούς μας.

Στόχοι για το 2030

Καλύτερη Διατροφή

Στόχος μας είναι να εμπνεύσουμε τους ανθρώπους να τρώνε με τρόπο που ωφελεί τόσο τους ίδιους όσο και τον πλανήτη μας. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να συμβάλλουμε στη βελτίωση της διατροφικής αξίας των τροφών που καταναλώνουν οι άνθρωποι, δείχνοντάς τους παράλληλα πόσο ευχάριστη είναι η προσθήκη πιο βιώσιμων τροφών στο πρόγραμμα τους, ειδικά επιλογών που έχουν να κάνουν με φυτοφαγική διατροφή. Επίσης, θέλουμε να συμβάλλουμε με κάθε τρόπο που μπορούμε στη μείωση της σπατάλης τροφίμων.

Στόχος για το 2030: Να γίνει η βιώσιμη διατροφή τρόπος ζωής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Καλύτερη Φροντίδα για τα Ρούχα

Μέσα από τον εκσυγχρονισμό της τεχνολογίας πλύσης και την ώθηση για καλύτερες συνήθειες φροντίδας για όλα τα υφάσματα, στόχος μας είναι να παρατείνουμε τη μέση διάρκεια ζωής των ρούχων, μειώνοντας παράλληλα τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο της φροντίδας μετά την αγορά στο μισό. Επίσης, θέλουμε να συνεισφέρουμε σε πιο βιώσιμα μοντέλα κατανάλωσης της μόδας.

Στόχος για το 2030: Να διπλασιαστεί ο χρόνος διατήρησης των ρούχων, μειώνοντας στο μισό τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
κλειδιά στο τραπέζι

Καλύτερο Οικιακό Περιβάλλον

Με τις προσπάθειές μας προς την επίτευξη αυτού του στόχου, θα επιταχύνουμε την ανάπτυξη λύσεων που θα δώσουν σε περισσότερους ανθρώπους τη δυνατότητα να έχουν πιο υγιή νοικοκυριά, με πιο βιώσιμο τρόπο.

Στόχος για το 2030: Να γίνουν πιο υγιή και πιο βιώσιμα τα νοικοκυριά μέσα από έξυπνες λύσεις για αέρα, νερό και δάπεδα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
εργαλεία και καφές

Καλύτερη Εταιρεία

Μέσα από μια πιο υπεύθυνη παραγωγική διαδικασία, αξιοποίηση πόρων και εύρεση λύσεων, στόχος μας είναι να ουδετεροποιήσουμε κλιματικά τις κατασκευαστικές μεθόδους μας, λειτουργώντας παράλληλα εργοστάσια με μηδενικά απορρίμματα (zero waste). Θέλουμε να κατασκευάζουμε τα προϊόντα μας σε εναρμόνιση με το σχέδιο δράσης των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα και θα επιδιώξουμε την προσφορά επιχειρησιακών μοντέλων και σχεδίων που κάνουν βέλτιστη χρήση των πόρων.

Στόχος για το 2030: Να κάνουμε ουδέτερη κλιματικά και κυκλική την επιχειρηματική δραστηριότητά μας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Έκθεση για το Better Living

Μια παγκόσμια μελέτη που εξετάζει τις συμπεριφορές των πελατών και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν σε ό,τι αφορά τον βιώσιμο τρόπο ζωής.

One man & woman

Παρουσιάζουμε τη νέα σειρά εντοιχιζόμενων συσκευών

Τα προϊόντα της νέας μας σειράς για την κουζίνα είναι τόσο έξυπνα που προβλέπουν τις ανάγκες σας. Εσείς, απλώς απολαμβάνετε και μπορείτε να επικεντρωθείτε στις γεύσεις, την οικογένεια και τους φίλους σας. For better living. Designed in Sweden.


Καλύτερη Διατροφή

Οι τροφές που καταναλώνουμε παίζουν απόλυτα καθοριστικό ρόλο στην υγεία μας. Εξίσου καθοριστικό ρόλο παίζουν για την ευημερία του πλανήτη μας, καθώς η βιομηχανία τροφίμων είναι υπεύθυνη για το 1/3 της παγκόσμιας κατανάλωσης σε ενέργεια και πάνω από το 20% των εκπομπών*. Επομένως, σοκάρει σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό το γεγονός ότι το 30% των τροφίμων που αγοράζουμε καταλήγει στα σκουπίδια**, παρά το γεγονός ότι το 1/9 του παγκόσμιου πληθυσμού κοιμάται χωρίς να έχει φάει κάθε βράδυ***. Γι’ αυτό θέλουμε να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να κάνουν καλύτερες διατροφικές επιλογές, με απλό τρόπο και χωρίς να στερούνται καμία απόλαυση.

* Πηγή: UN SDG, 2018
**  Πηγή: UN SDG, 2018
*** Πηγή: Food Aid Foundation

Στόχος για το 2030: Να γίνει η βιώσιμη διατροφή τρόπος ζωής

Στόχος μας είναι να εμπνεύσουμε τους ανθρώπους να τρώνε, να αγοράζουν και να μεταχειρίζονται τα τρόφιμα με ωφέλιμο τρόπο τόσο για τους ίδιους όσο και για την πλανήτη, χωρίς να θυσιάσουν καμία από τις απολαύσεις τους.

Σημεία Eστίασης

Για να κάνουμε βήματα προς την επίτευξη του στόχου μας, θα επιδιώξουμε να δώσουμε ώθηση σε προϊοντικές καινοτομίες, να εκπαιδεύσουμε τους καταναλωτές, να πραγματοποιήσουμε περαιτέρω έρευνες και να διαμορφώσουμε σημαντικές συνεργασίες. Αυτά είναι τα σημεία στα οποία στοχεύουμε να εστιάσουμε για Καλύτερη διατροφή:

  • Μείωση της σπατάλης τροφίμων με κάθε δυνατό τρόπο
  • Προτροπή για στροφή σε μια πιο φυτοφαγική διατροφή 
  • Ελαχιστοποίηση διατροφικής απώλειας στις τροφές
  • Βελτίωση της εμπειρίας βιώσιμης διατροφής μέσα από καλύτερες γεύσεις, υφές και χρώματα
  • Διευκόλυνση της εφαρμογής αυτών των λύσεων στην καθημερινότητα

"Προσπαθούμε πάντα να βρίσκουμε καλύτερες λύσεις για τη διατήρηση των τροφίμων. Όμως, βιώσιμη διατροφή σημαίνει και αλλαγή της συμπεριφοράς μας. Σημαίνει μικρά βήματα προς έναν μεγαλύτερο σκοπό."

Hanna Nykänen

Food Preservation Expert. Electrolux, Sweden


Καλύτερη Φροντίδα για τα Ρούχα

Στο διάστημα των τελευταίων 20 ετών, έχει τετραπλασιαστεί ο αριθμός των ρούχων που περνάνε από την γκαρνταρόμπα μας*. Ακόμα χειρότερα, το 90% των ρούχων πετιέται πολύ πριν αυτό κριθεί αναγκαίο**. Ένα μέρος του προβλήματος είναι η λεγόμενη "γρήγορα μόδα" (fast fashion) και ένα άλλο η φροντίδα του ρούχου μετά την αγορά. Εξαιτίας των κακών, παρωχημένων συνηθειών σε ό,τι αφορά το πλύσιμο των ρούχων, η διάρκεια ζωής τους ελαττώνεται. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η βιομηχανία μόδας είναι 4η στη λίστα των κλάδων που προκαλούν την περισσότερη μόλυνση στον κόσμο***, έχει έρθει η ώρα να αλλάξουμε τον τρόπο που καταναλώνουμε και φροντίζουμε τα ρούχα μας.

* Πηγή: Fashion Revolution
** Πηγή: AEG Care Label Project
*** Πηγή: Measuring Fashion, Global Impact Study 2018

Στόχος για το 2030: Να διπλασιαστεί ο χρόνος διατήρησης των ρούχων, μειώνοντας στο μισό τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο

Δείχνοντας τεχνικές καλύτερης φροντίδας για τα ρούχα, στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να παρατείνουν το διάστημα αξιοποίησης των ρούχων τους, μειώνοντας παράλληλα το περιβαλλοντικό αποτύπωμα που προκύπτει από τη φροντίδα τους.

Σημεία Εστίασης

Για να κάνουμε βήματα προς την επίτευξη του στόχου μας, θα επιδιώξουμε να δώσουμε ώθηση σε προϊοντικές καινοτομίες, να εκπαιδεύσουμε τους καταναλωτές, να πραγματοποιήσουμε περαιτέρω έρευνες και να διαμορφώσουμε σημαντικές συνεργασίες. Τα σημεία εστίασης για Καλύτερη Φροντίδα για τα Ρούχα είναι τα εξής:

  • Παράταση της διάρκειας ζωής των ρούχων εκσυγχρονίζοντας την τεχνολογία και τις συνήθειες φροντίδας
  • Μείωση του περιβαλλοντικού αντίκτυπου της φροντίδας για τα ρούχα
  • Φροντίδα για όλα τα υφάσματα
  • Συνεισφορά σε πιο βιώσιμα μοντέλα κατανάλωσης μόδας

"Θα πρέπει να δούμε πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε από αυτά που έχουμε ήδη και να σταματήσουμε αυτόν τον φαύλο κύκλο."

Orsola de Castro

Fashion Industry Innovator. Fashion Revolution, United Kingdom


Καλύτερο Οικιακό Περιβάλλον

Η κακή ποιότητα αέρα έχει γίνει ένας από τους διαδεδομένους κινδύνους για την ανθρώπινη υγεία. Σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη, το 92% των ανθρώπων ζει σε μέρη όπου η μόλυνση υπερβαίνει τα συνιστώμενα όρια. Αν και περνάμε τον περισσότερο χρόνο μας μέσα σε κλειστούς χώρους (κατά μέσο όρο, περίπου 16 ώρες την ημέρα*), αυτό έρχεται να χειροτερέψει τα πράγματα. Λόγω του ανεπαρκούς εξαερισμού, η συγκέντρωση επιβλαβών ρυπογόνων ουσιών στους εσωτερικούς χώρους μπορεί να είναι έως και 5 φορές υψηλότερη από αυτήν των εξωτερικών χώρων. Δεν χρειάζεται να ζούμε έτσι. Και μπορούμε να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε τη ζωή των ανθρώπων μέσα στα σπίτια τους. 


*Πηγή: BEAMA - My Health

Στόχος για το 2030: Να γίνουν πιο υγιή και πιο βιώσιμα τα νοικοκυριά μέσα από έξυπνες λύσεις για τον αέρα, το νερό και τα δάπεδα

Με τις προσπάθειές μας προς την επίτευξη αυτού του στόχου, θα επιταχύνουμε την ανάπτυξη λύσεων που θα δώσουν σε περισσότερους ανθρώπους τη δυνατότητα να έχουν πιο υγιή νοικοκυριά, με πιο βιώσιμο τρόπο.

Σημεία Εστίασης

Με τις προσπάθειές μας προς την επίτευξη αυτού του στόχου, η Electrolux θα επιταχύνει την ανάπτυξη λύσεων που θα δώσουν σε περισσότερους ανθρώπους τη δυνατότητα να έχουν πιο υγιή νοικοκυριά, με πιο βιώσιμο τρόπο. Σε αυτές τις λύσεις περιλαμβάνονται ενδεχομένως τα εξής:

  • Ανάπτυξη προηγμένων λύσεων φροντίδας αέρα και δαπέδων, με την βοήθεια της ψηφιακής τεχνολογίας.
  • Βελτίωση του περιβάλλοντος στους εσωτερικούς χώρους, καθώς και υιοθέτηση πρωταγωνιστικού ρόλου στη διάθεση συσκευών με πιο βιώσιμο προφίλ και μειωμένο κλιματολογικό αντίκτυπο.

 

"Η ποιότητα στους εσωτερικούς χώρους έχει χειροτερέψει 2 έως 5 φορές σε σύγκριση με το παρελθόν."

Monica Celotto και Fiorella Trivillin

Air Quality & Sustainability Innovators. Electrolux Ιταλίας


Καλύτερη Εταιρεία

Όταν το μέλλον μας εξαρτάται από τις επιλογές του σήμερα, πρέπει όλοι να φερόμαστε υπεύθυνα. Και όχι μόνο σε ατομικό επίπεδο. Στην Electrolux, για να διαμορφώσουμε τους όρους για μια καλύτερη ζωή, είμαστε αποφασισμένοι να υιοθετήσουμε μια εταιρική στάση για το κοινό καλό. Πρέπει να κάνουμε μια ενδοσκόπηση ως προς τις ενέργειές μας σε επίπεδο παραγωγής, όπως τον τρόπο λειτουργίας των εργοστασίων μας και τα υλικά που επιλέγουμε, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να βελτιστοποιήσουμε τη διάρκεια ζωής των προϊόντων και να διασφαλίσουμε τη σωστή χρήση των συσκευών για μέγιστη βιωσιμότητα και φιλικότητα προς το περιβάλλον. 

Στόχος για το 2030: Να κάνουμε ουδέτερη κλιματικά και κυκλική την επιχειρηματική δραστηριότητά μας

Στόχος μας είναι τα εργοστάσιά μας να λειτουργούν χωρίς απορρίμματα και με πλήρως ουδετεροποιημένο προφίλ ως προς το κλίμα, δημιουργώντας παράλληλα προϊόντα που μεγιστοποιούν την αποδοτικότητα σε θέματα ενέργειας και άλλων πόρων.

Σημεία Εστίασης

Για να κάνουμε βήματα προς την επίτευξη του στόχου μας, θα επιδιώξουμε να δώσουμε ώθηση σε προϊοντικές καινοτομίες, να εκπαιδεύσουμε τους καταναλωτές, να πραγματοποιήσουμε περαιτέρω έρευνες και να διαμορφώσουμε σημαντικές συνεργασίες. Τα σημεία εστίασης για Καλύτερη εταιρική στάση είναι τα εξής:

  • Ουδετεροποίηση κλιματικά της κατασκευαστικής διαδικασίας 
  • Λειτουργία εργοστασίων χωρίς απορρίμματα
  • Ανάπτυξη προϊόντων σε εναρμόνιση με το σχέδιο δράσης των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα
  • Προσφορά επιχειρησιακών μοντέλων και σχεδίων που κάνουν βέλτιστη χρήση των πόρων

"Στο μέλλον, θα ανατρέχουμε σε αυτήν τη στιγμή και θα αναγνωρίζουμε πόσο καθοριστική ήταν. Και όταν ανατρέχω σ' αυτήν, θέλω να ξέρω ότι ήταν η στιγμή που μας έκανε να αλλάξουμε προς το καλύτερο."

Jonas Samuelson

Electrolux CEO & President


Εισαγωγή

Θέλουμε να βοηθήσουμε τους καταναλωτές μας να υιοθετήσουν πιο βιώσιμες συνήθειες στην καθημερινότητά τους. Όμως, για να ανοίξουμε αποτελεσματικά τον δρόμο προς την αλλαγή, θα πρέπει να κατανοήσουμε το χάσμα μεταξύ των προθέσεων για πιο οικολογική συμπεριφορά και της πραγματικότητας. Σε μια παγκόσμια έρευνα, εξετάσαμε τις συμπεριφορές και τους προβληματισμούς που σχετίζονται με τις βιώσιμες προθέσεις και συμπεριφορές ως προς τη διατροφή, τη φροντίδα των ρούχων και το ευ ζην.

Τα δεδομένα και οι πληροφορίες της έρευνας θα μας βοηθήσουν να κατανοήσουμε πώς μπορούμε να συνεχίσουμε να δίνουμε τη σωστή ώθηση στους καταναλωτές μας και να τους βοηθάμε να ξεπερνούν τυχόν εμπόδια, αλλά και να γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ προθέσεων και πραγματικότητας (το "πράσινο χάσμα"), που τους σταματούν από την υλοποίηση των πραγματικών επιθυμιών τους. 

Στην έρευνα συμμετείχαν 9320 άτομα από 9 πόλεις: Στοκχόλμη, Σαν Φρανσίσκο, Ανόι, Σαγκάη, Μπουένος Άιρες, Σαντιάγκο, Βαρσοβία, Σάο Πάολο και Μελβούρνη. Οι πόλεις αντιπροσωπεύουν κομβικές αγορές για την Electrolux, ενώ επίσης αποτελούν μερικά από τα πιο προοδευτικά μέρη σε ζητήματα βιώσιμης συμπεριφοράς.


Ποια προσέγγιση θεωρείται βιώσιμη ως προς τη διατροφή;

Η ελαχιστοποίηση της σπατάλης τροφίμων θεωρείται η πλέον βιώσιμη προσέγγιση για τη διατροφή, με το 36% των συμμετεχόντων να την κατατάσσει πρώτη μεταξύ των 3 δράσεων προς μια βιώσιμη διατροφή. Η κατανάλωση εποχικών και οικιακά καλλιεργούμενων τροφίμων ήρθαν δεύτερη και τρίτη αντίστοιχα ως πιο βιώσιμες προσεγγίσεις για τη διατροφή. Μόλις το 18% των συμμετεχόντων απάντησε ότι η φυτοφαγική διατροφή είναι η πιο βιώσιμη προσέγγιση.


Η φυτοφαγική διατροφή βασίζεται κατά κύριο λόγο ή εξ ολοκλήρου σε τρόφιμα που προέρχονται από φυτά, όπως ενδεικτικά λαχανικά, σιτηρά, ξηρούς καρπούς, σπόρους, όσπρια και φρούτα, και περιλαμβάνει ελάχιστα ή καθόλου ζωικά προϊόντα (Wikipedia)

Πώς λειτουργούν οι άνθρωποι;

Η ελαχιστοποίηση της σπατάλης τροφίμων είναι η πιο συνηθισμένη βιώσιμη συμπεριφορά, με το 53% των συμμετεχόντων να δηλώνει ότι είναι κάτι που κάνει σε καθημερινή βάση. Μόνο 1 στους 4 επιλέγει τη φυτοφαγική διατροφή.

Ποια είναι τα χάσματα που παρατηρούνται σε ζητήματα διατροφής;

Η θέληση των καταναλωτών να περιορίσουν τη σπατάλη τροφίμων είναι μεγάλη, αλλά με κάποιον τρόπο δεν καταφέρνουν να την κάνουν πράξη. Το 32% των συμμετεχόντων θέλει να μειώσει τη σπατάλη τροφίμων σε σχέση με τη σπατάλη που σημειώνει σήμερα. Ωστόσο, το 60% πετάει τρόφιμα στα σκουπίδια μία φορά την εβδομάδα ή πιο συχνά. Η πιο συνηθισμένη αιτία απόρριψης των τροφίμων είναι ότι έχει παρέλθει η ημερομηνία λήξης και η γρήγορη αλλοίωση των νωπών τροφίμων. Το "πράσινο χάσμα" για τη φυτοφαγική διατροφή είναι μικρό και μόνο το 18% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι θέλει να ακολουθήσει μια πιο φυτοφαγική διατροφή. Τα κύρια εμπόδια προς μια τέτοια επιλογή είναι ο φόβος μη επαρκούς πρόσληψης θρεπτικών συστατικών λόγω της φυτοφαγικής διατροφής, η απώλεια ωραίων γεύσεων και υφής από τα ζωικά προϊόντα, καθώς και η μη αίσθηση πληρότητας μετά από ένα γεύμα. 

Το πράσινο χάσμα για μία διατροφή βασισμένη στα φυτά είναι μικρό και μόνο το 18% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι επιθυμούν να τρώνε περισσότερα τρόφιμα φυτικής προέλευσης. Οι βασικοί ανασταλτικοί παράγοντες είναι ο φόβος για την μη λήψη των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών μέσω μίας φυτικής διατροφής και η πεποίθηση πως μία τέτοια διατροφή δεν είναι αρκετή για να ικανοποιήσει τον κορεσμό.

Μόνο 1 στους 5 πιστεύει ότι η φυτική διατροφή είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για βιώσιμες διατροφικές πρακτικές. Σε αντίθεση, περίπου το 30% των παγκόσμιων εκπομπών προέρχονται από την παραγωγή τροφίμων (πηγή: Ειδική έκθεση IPCC για το κλίμα και την αλλαγή του εδάφους, 2019).

 

 


Ποια προσέγγιση θεωρείται βιώσιμη ως προς τη φροντίδα των ρούχων;

5 στους 10 δηλώνουν ότι δεν έχουν πολλές γνώσεις ως προς τις βιώσιμες πρακτικές φροντίδας των ρούχων. Ωστόσο, το 69% γνωρίζει ότι η παράταση της διάρκειας ζωής των ρούχων είναι μια αποτελεσματική, βιώσιμη πρακτική. Όταν τους ζητήθηκε να ορίσουν τι είναι βιώσιμη φροντίδα των ρούχων, οι συμμετέχοντες ανέφεραν τη λειτουργία πλυντηρίου με πλήρες φορτίο και τη χρήση πλυντηρίων με δυνατότητα εξοικονόμησης νερού.

Πώς λειτουργούν οι άνθρωποι;

Ο τρόπος με τον οποίο φροντίζουμε τα ρούχα μας βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη συνήθεια και μόλις το 40% των συμμετεχόντων προσπαθεί πραγματικά να παρατείνει τη διάρκεια ζωής των ρούχων του. Μόλις το 48% φροντίζει να βάζει πλυντήριο πάντα με γεμάτο κάδο, πράγμα που σημαίνει ότι σε αυτό το κομμάτι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης. Τα ρούχα πλένονται λόγω κακοσμίας ή λεκέδων ή απλώς επειδή είναι ωραία η αίσθηση των φρεσκοπλυμένων ρούχων Η επιλογή πλύσης σε χαμηλότερες θερμοκρασίες δεν είναι πολύ συνηθισμένη, με μόλις 1 στους 3 να εφαρμόζει αυτήν την πρακτική, παρά το γεγονός ότι τα απορρυπαντικά είναι συχνά εξίσου αποτελεσματικά στις χαμηλές θερμοκρασίες.

Ποια είναι τα χάσματα που παρατηρούνται σε ζητήματα φροντίδας ρούχων;

Το μεγαλύτερο χάσμα στη φροντίδα ρούχων είναι ότι οι συμμετέχοντες δηλώνουν ότι θέλουν να χρησιμοποιούν πλυντήρια με μεγαλύτερη εξοικονόμηση ενέργειας, ενώ από την άλλη, το χάσμα για τις πλύσεις σε χαμηλότερες θερμοκρασίες είναι από τα μικρότερα, με μόλις το 14% να θέλει να χαμηλώσει πιο συχνά τη θερμοκρασία. Τα κύρια εμπόδια για τη μείωση της θερμοκρασίας είναι η συνήθεια τήρησης των οδηγιών στην ετικέτα και η πεποίθηση ότι οι λεκέδες δεν αφαιρούνται σε χαμηλότερες θερμοκρασίες. Επίσης, μόλις 1 στους 4 πιστεύει ότι η μείωση της θερμοκρασίας είναι μια πιο βιώσιμη επιλογή.


Ποια θεωρείται ότι είναι η αιτία μόλυνσης του αέρα στους εσωτερικούς χώρους;

Η διατήρηση της ποιότητας του αέρα στους εσωτερικούς χώρους είναι προτεραιότητα για τους συμμετέχοντες, με 4 στους 5 να αναφέρουν την ποιότητα αέρα και την καθαριότητα ως δύο από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για καλή ζωή στο σπίτι. Ωστόσο, μόλις το 39% νιώθει ότι έχει το κίνητρο να βελτιώσει την ποιότητα του αέρα στο σπίτι του.

Οι μισοί συμμετέχοντες ισχυρίζονται ότι γνωρίζουν τα αίτια της μόλυνσης του αέρα στους εσωτερικούς χώρους, ενώ το 41% πιστεύει ότι η χρήση ηλεκτρικής σκούπας επιδρά αρνητικά στην ποιότητα του αέρα στο σπίτι. Οι χειρότερες ρυπογόνες ουσίες θεωρούνται ότι είναι το κάπνισμα σε εσωτερικούς χώρους, τα παρασιτοκτόνα και τα σπρέι για μαλλιά ή το σώμα.

Πώς λειτουργούν οι άνθρωποι για να βελτιώσουν την ποιότητα του αέρα στο σπίτι τους;

Οι πιο συνηθισμένες ενέργειες για τη βελτίωση του αέρα στο σπίτι είναι το άνοιγμα των παραθύρων και η χρήση ηλεκτρικής σκούπας, παρά το γεγονός ότι το 41% των συμμετεχόντων ισχυρίζεται ότι η ηλεκτρική σκούπα συνεισφέρει στην μόλυνση του αέρα. Ελάχιστοι νιώθουν ότι έχουν το κίνητρο να βελτιώσουν με οποιονδήποτε τρόπο την ποιότητα του αέρα στο σπίτι τους.

Ποια είναι τα χάσματα που παρατηρούνται σε ζητήματα ευ ζην;

Το μεγαλύτερο χάσμα ως προς το ευ ζην αφορά την επιθυμία των συμμετεχόντων να χρησιμοποιούν ιονιστές για τη μείωση των αλλεργιογόνων και των ρυπογόνων ουσιών στο σπίτι.

Για να διαβάσετε την πλήρη έκθεση, στείλτε ένα email στη διεύθυνση kamilla.dala@electrolux.com.


Ένας αιώνας επανεφεύρεσης του ευ ζην στο σπίτι

Η Electrolux ιδρύθηκε με σκοπό να κάνει τις ηλεκτρικές σκούπες ελαφρύτερες και ευκολότερες στη χρήση, προωθώντας τις σε όλο τον κόσμο ως εργαλείο βελτίωσης της υγείας και της υγιεινής. Από την καινοτομία του ιδρυτή Axel Wenner-Gren που έβαλε δρομείς στην ηλεκτρική σκούπα Μοντέλο V, έως την πρώτη σκούπα-ρομπότ στον κόσμο, αυτό το ταξίδι συνεχίζεται.

Ένας αιώνας επανεφεύρεσης της φροντίδας των υφασμάτων

Το πλυντήριο έχει ανακηρυχτεί η μεγαλύτερη εφεύρεση της βιομηχανικής επανάστασης, λόγω του αντίκτυπου που είχε στον ρόλο των γυναικών στην κοινωνία. Με συνεισφορές όπως ενδεικτικά την επανάσταση που έφερε το "floating wing" πλυντήριο στη δεκαετία του 1940, η Electrolux επέτρεψε στους καταναλωτές να επενδύουν χρόνο σε ό,τι έχει πραγματικά σημασία, είτε αυτό είναι η εκπαίδευση είτε να περνούν περισσότερο ελεύθερο χρόνο με την οικογένειά τους.

Ένας αιώνας επανεφεύρεσης των γευστικών εμπειριών

H δημιουργία απολαυστικών γαστρονομικών εμπειριών υπήρξε πάντα η κινητήρια δύναμη πίσω από τις καινοτομίες μας στην κουζίνα. Σε όλη την ιστορία μας, έχουμε αντλήσει έμπνευση από τη μοναδική επαγγελματική μας κληρονομιά για να το κάνουμε πράξη. Ο πρωτοποριακός επεξεργαστής τροφίμων Assistent και οι φούρνοι CombiSteam είναι μόνο μερικά ενδεικτικά παραδείγματα.

product exhibition

Electrolux Assistent: ξεχωριστή, σκανδιναβική σχεδίαση 

Το 1939, η Electrolux ανέθεσε στον Σουηδό σχεδιαστή και μηχανικό, Alvar Lenning, το καθήκον να μετατρέψει μια επαγγελματική συσκευή κουζίνας σε ένα μικρότερο, πιο συμπαγές μηχάνημα που θα ήταν κατάλληλο για οικιακή χρήση. Λίγοι είχαν υποψιαστεί ότι ο επεξεργαστής τροφίμων Electrolux Assistent θα γινόταν ένα από τα μακροβιότερα προϊόντα της εταιρείας, αναγνωρισμένο τόσο για την αξιοπιστία όσο και για τη σχεδίασή του.

Το επαναστατικό μοντέλο V

Το μοντέλο V είχε δρομείς που του επέτρεπαν να ολισθαίνει στο πάτωμα του σπιτιού για να απορροφά αποτελεσματικά τη σκόνη και τη βρομιά, παρόλο που ήταν μικρότερο και σημαντικά ελαφρύτερο από τους όρθιους προγόνους του. Ήταν ο ίδιος ο Wenner-Gren ο οποίος είχε καταλήξει στην ιδέα των δρομέων. Το γεγονός ότι η συσκευή ήταν άξιος εκπρόσωπος του νέου βιομηχανικού σχεδίου της εποχής, με το πνεύμα του Γερμανικού αρχιτέκτονα Peter Behrens, ήταν ένα ακόμα συν. 

Παγκόσμια πρωτοπορία: "H στρογγυλή κονσέρβα"

Το πλυντήριο πιάτων D10, με το ψευδώνυμο "Η στρογγυλή κονσέρβα", παρουσιάστηκε το 1959. Είναι το πρώτο πλυντήριο πιάτων παγκοσμίως. Σε μια εποχή που οι περισσότερες κουζίνες δεν ήταν προσαρμοσμένες στα οικιακά πλυντήρια πιάτων, αυτό μπορούσε να εγκατασταθεί στις περισσότερες κουζίνες χωρίς να χρειάζονται σημαντικές εργασίες μετατροπής.